Lezzetin ustası olmak isteyenler için, dünyaca ünlü aşçılık okulları...


Dünyanın en iyi aşçılık okulları

Aşçılığında okulumu olurmuş ne anlatacaklarmış demeyin. birbirinden kaliteli okullar eğitim vermek için öğrencilerini bekliyor.Aşçılık günümüzün popüler mesleklerinden biri haline geldi. Gerek televizyondaki programlarda yer alan aşçılar gerek kendi kanalında çalışsan aşçılar çok  revaçta. Hal böyle oluna aşçılar kadar izleyiciler ya da başka bir tabirle takipçiler tarafından da yoğun istek gelmekte.  İster modaya uyun, ister bu meslek sizin için bir tutku olsun yolunuz mutlaka bu okullardan geçiyor.   Gelin hep birlikte dünyaca ünlü aşçılık okullarına bakalım...

Le Cordon Bleu

Fransızca’da Mavi Kurdele anlamına gelen Le Cordon Bleu, 1895 yılında, “La Cuisiniere Cordon Bleu” dergisinin yayımcısı ve gazeteci Marte Distel tarafından, Paris’te kuruldu. Ünü hızla tüm dünyaya yayıldı. Yetiştirdiği birbirinden başarılı aşçılarıyla ününe ün kattı.
20 ülkede, 40’ın üzerinde uluslararası okulda, yılda 20.000 ögˆrenciye egˆitim veren Le Cordon Bleu’nun, artık Türkiye’de, Özyeğin Üniversitesi bünyesinde de bir kampüsü mevcut.

Michelin yıldızlı ya da ödüllü şeflerle eğitim veren okul, klasik Fransız mutfağı ve uluslararası aşçılık tekniklerine odaklanıyor.

Mezunu işsiz kalmaz: Culinary Insititute of America

Sadece Amerika’nın değil, dünyanın en prestijli aşçılık okullarından biri olan Culinary Institute of America’nın, New York ve California’da kampüsleri bulunuyor. Buradan mezun olanların işsiz kalmayacağına garanti gözüyle bakılan okul, 16 farklı ırktan, 130 akademisyen ile kusursuz bir eğitim vermeyi hedefliyor.Çok çeşitli ırktan eğitmenin olması ise bir o kadar kültür bununla birlikte o kadar fazla mutfak anlamına geliyor. Bu durum ise gerçekten donanımlı aşçı olmak isteyenlerin bulamayacağı bir fırsat.
Aşçı olmak isteyip de bu okulun hayalini kurmayan yok denecek kadar az.

Kar amacı olmayan okul: Johnson & Wales University
İşletme, otelcilik, aşçılık, teknoloji ve eğitim üzerine 50 eyaletten ve 98 ülkeden, 16.000’in üzerinde lisans ve lisansüstü öğrencisine diploma programları sunan üniversite, mezunlarına aşçılık kariyerleri konusunda da yardımcı oluyor. Lisans programını tamamlamak için 4 sene, ön lisans programını tamamlamak için ise 2 sene devam etmeniz zorunlu. Amerika’nın en iyi aşçılık okulu olarak kabul ediliyor. Aşçıların en büyük hayali... Siz siz olun eğer bu mesleği istiyorsanız işinize bu okuldan eğitim almakla başlayın.

DCT Swiss Hotel and Culinary Arts School
İsviçre’nin Luzern kentinde  DCT Swiss Hotel and Culinary Arts School, Avrupa yemekleri, pastacılık ve restoran işletmeciliği odaklı eğitim veren prestijli bir aşçılık okulu. Aşçılık programlarına ek olarak, sadece uzmanlık kazanılmak istenen konular üzerine sertifika programları olan okulda eğitim alabilmeniz için en az 6 ay yemek sektöründe deneyiminiz olması gerekiyor. Toplam 9 ay süren programın bitiminde, İsviçre’de 3 ay zorunlu staj yapmanız gerekiyor. Okul diğer okullara göre disiplinli bir eğitim vermesiyle öne çıkar. Bu mesleği gerçekten okumak isteyenlerin gitmeyi düşüneceği bir okul.

Cebinizi yakmayan aşçılık okulu: Oregon Culinary Institute

Hepsinin yabancı olmasının yanında öğreciler içinde bir o kadarda pahalı okullar. Fakat hepsi böyle değil. Ben aşçılık eğitimi almak istiyorum ama para yok diye üzülmeyin. Bu okul tam sizlik.Aşçılık ve pastacılık üzerine önlisans programları sunan diğer okullara kıyasla daha uygun fiyatlı olan Oregon Culinary Institute, eğitim olarak diğer okullardan geri kalmıyor. Fiyatının uygun olması eğitimindeki kaliteden hiç bir şey almamış.



Hızlandırılmış programları bile var: New England Culinary Institute

Aşçılık sanatı, gıda yönetimi, pastacılık ve ekmekçilik sanatı, işletmecilik lisans ve ön lisans programları gibi seçenekler sunan New England Culinary Institute, 18 ay kampüs eğitimi ve 3 farklı yerde tamamlanmış staj şartı koşuyor.
Özellikle bir konuda uzmanlaşmak isteyenler için hızlandırılmış yoğun programlar da sunuluyor. Eğitim almak istediğiniz bölümü buldunuz bu mesleğe tutku ile de bağlıysanız bu okul tam size göre.
Benim elim çok marifetli on parmağımda on marifet diyor aşçı da olmak istiyorsanız bu okulları kaçırmayın derim. Ne kadar yetenekli olunsada o konuda alınan bir eğitim sizi daha başarılı yapacağına eminim.Size yepyeni ufuklar,kapılar lezzetler açacak.


0 yorum:

Yorum Gönder